خود دوست داری یا خود بیزاری

دوست گرامی،  گاهی نظام روانی ما به هم میریزد و خشمهای خفته  بیدار میشوند. باید دید از کجا این خشم ریشه گرفته است. 

به نظر من برای خشم ناگهانیت بهتر است با یک روانشناس زبده کار کنی،  من هیچ ایده ای ندارم دراینباره ولی برای بیزاری از خود میتوانم این راهکارها را بدهم( من هم اینها را از دیگران  یاد گرفتم)


۱.از خودت ایراد نگیر و خودت را همینطور که هستی بپذیر و باور داشته باش که میتواتی بهتر بشوی. 

۲. خودترا ببخش برای گذشته ات،  با دانش و آگاهی که داشته ای بهترین کار را انجام داده ای و حالا بسیار پخته تر شدی و بهتر خواهی بود. 

۳. خودت را با افکارت نترسان،  چیزی که به تو آرامش میدهد مانند عکس یا خاطره خوب را به یادبیاور هر زمان که افکارت  نگرانت میکنند و چند نفس عمیق بکش.

۴.با خودت مهربان و آرام  و شکیبا باش،  با خودت  جوری رفتار کن که با یک بچه بسیار عزیز رفتار میکنی. به خودت  سخت نگیر و دعوا نکن با آن کودک بیگناه که چون آنجوری که تو میخواهی نمیتواند گام بردارد. درست مانند کودک نوپایی هستی که میخواهد  راه برود،  زمین هم میخورد. کسی آیا با او دعوا میکند؟؟  

۵.برای هر کار کوچکی که  انجام میدهی به خودت جایزه بده، حتی یک شاخه گل. یک بوسه بر روی دستانت. به خودت بگو تو تواناترینی،  تو بهترینی. 

۶. بیزاری  از خود تنها زاییده بیزاری از افکارت میباشد .با آرامش افکارت را بهتر کن تا از خودت بیزار نباشی. 

۷. از منفی  بافی ذهنت عصبانی و شرمنده نباش،  آنها برای نگهداشتن تو از گزند آسیبها هستند. پس با آرامش به آنها بگو از اینکه به فکرم  هستید سپاسگزارم. با عشق تو را رها میکنم و خودم را آزاد میکنم.

۸.  به دنبال یادگیری بیشتر باشید. گروه هایی هستند که به شما یاد میدهند چگونه کارهایی را انجام بدهید برای آرامش روانتان. کتابها و نوشته ها را پیدا کنید و کارهای گفته شده را انجام بدهید. 

۹. ازبهترین بودن دست بکشید،  با خودتان بگویید من همه تلاشم را کرده  ام و خوشنودم. شما در یک چیز خوبید و من در چیزی دیگر،  زندگی  مسابقه نیست. درسهایتان را یاد بگیرید. 

۱۰. با بدنتان مهربان باشید،  بدن شما یک معبد است. هفته ای یکروز اگر میتوانید  تنها میوه و سبزیجات بخورید. دستهایتان را ماساژ  بدهید،  پاهایتان را ماساژ بدهید. به پوستتان دست بکشید و از تک تک سلولهای بدنتان سپاسگزار باشید. کمی نمک در کاسه ای ریخته با آب  و روی سرتان زیر دوش خالی کنید. میتوانید  توی حمام نمک به دست و پایتان بمالید مانند خمیر و بشویید. 

۱۱. دور از هیاهوی روز و شب زمانی برای خودتان داشته  باشید. جایی آرام بشینید و تنها به دم و بازدمتان فکر کنید. 

۱۲. تی وی،  رادیو، آهنگ،  روزنامه را برای یکروز کنار بگذارید. 

۱۳.از مادرتان بخواهید به اندازه چند دقیقه صدایش را ضبط کند با حرفهای خوب درباره شما مانند تو دختر خوبی  هستی،  تو بیهمتایی،  تو معجزه زندگی  هستی،  در هر کاری بهترینی،  تو سزاوار بهترینهایی،  تو زیبایی،  تو توانایی و....... اگر میتوانید هر زمان که استرس دارید و پیش از خواب آنرا گوش بدهید. (مادر یا هر کس دیگری که دوستتان دارد می‌تواند اینکار را  انجام دهد)

۱۴.آینه آینه و آینه،  تو چشمهای خودت نگاه کن و بگو دوستت دارم،  خیلی دوستت دارم. تو چشمهای خودت  نگاه کن و بگو تو را میبخشم. توی آینه به چشمهای خودت نگاه  کن و با پدرو مادرت حرف بزن و پدرو مادرت را ببخش. هر بار از جلوی آینه رد شدی به خودت نگاه  کن و بگو  را دوستت دارم،  تو چه خوبی. 

۱۵. همین الان خودت را دوست داشته باش،  نه زمانی که کار پیدا کردی یا وزنت را کم کردی،  یا ازدواج کردی. نه! همین الان خودت را دوست داشته باش. 

۱۶. نرمش کن،  پیاده روی برو یا شنا. 

۱۷. مدیتیشن کن،  نماز بخوان،  سجده کن،  پابرهنه روی زمین راه برو،  چشمهات راببند و نفس عمیق بکش. 

۱۸. لبخند بزن. 

۱۹. گفته های تاکیدی را فراموش نکن." همه  چیز روبه راه است و من خوبم" یکی از بهترینهاست.

۲۰. در برابر خواست خدا تسلیم باش. پافشاری برچیزی نکن. سکان دست سکاندار و تواز سفر لذت ببر. 

۲۱. آب زیاد بنوش. 

۲۲. با زمین و زمان و هر ذره مهربان مهربان باش،  زندگی بومرنگ است. 

۲۳. برای دیگران دعا کنید. 

۲۴. شکیبا باش. 

مهربان باشید مهربان باشید مهربان باشید مانند خداوند.


دوست داشتن خود برابر با خودخواهی  و خودپسندی  نیست. دوست داشتن خود برابراست با از خود بیزار نبودن! 

نظرات 7 + ارسال نظر
حمیده چهارشنبه 25 مهر 1397 ساعت 08:16

ایوای عزیز،مهربان و دوست داشتنی کجایی؟

سلام حمیده جان، کمی گرفتار بودم و حالا برگشتم.

سهیلا سه‌شنبه 24 مهر 1397 ساعت 08:09

سلام ایوا جانم خوبی؟
چرا نمینویسید؟ دلمون برای نوشته های قشنگتون خیلی تنگ شده

سلامسهیلا جان، گرفتار بودم کمی. شما لطف داری به من عزیزم.

تارا دوشنبه 23 مهر 1397 ساعت 18:55

ایوا جان ممنونم بابت پست خوبت و کمک و راهنمایت .

چند روزیه بهت سر می زنم می بینم نیستی خوبی ؟ رو به راهی ؟

تارا جان گرفتار کا ر و کمی هم ناخوش بودم عزیزم. شما همیشه به مپ لطف دارس.امیدوارم به کارتون بیاید

تارا پنج‌شنبه 12 مهر 1397 ساعت 20:54

فراموش کردم در کامنت قبلیم اسمم رو بنویسم :)

❤️❤️

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 12 مهر 1397 ساعت 20:51

سلام ایوای خوش قلب و مهربون
خدا را شکر که بهتری. تنت سلامت باشه همیشه
خیلیییییییی خیلیییییییی ممنون بابت تجربیات مفید و ارزنده ای که در اختیارمون قرار میدی

سلام تارا جان، امیدوارم که به کار همگی بیاید. خیلی از گرفتاری های روحی و جسمی دستآور تنفر از خودند. من خودم گرفتار بوده ام و میدانم.

خورشید سه‌شنبه 10 مهر 1397 ساعت 13:18 http://khorshidd.blogsky.com

یعنی من قربونت برم با این پستت
عاشقتم

خدا نکنه خورشید جانم. امیدوارم خوب باشی بانو. من هنوز توی فکر پیشنهادو هستم و به زودی راه تماس را برقرار میکنم.

نرگس دوشنبه 9 مهر 1397 ساعت 23:24

چقدررر عالی بود، من واقعا مدیونتونم. هزار بار میخونم این ها رو. یک دنیا ممنون

نرگس جان مدیون برای چی عزیزم؟ امیدوارم به کار ببری و حس بهتری داشته باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد