مهربانی پیشه کن

هوا تاریکه و روشنه  و من بیدارم! توی جام غلت میزنم و نور آفتاب بیشتر میشود؛  ساعت ۶.۳۰ بلند میشوم  و کمی توی خانه میچرخم و بر میگردم سر جام و مدیتیشن میکنم و خوابم میبرد تا ساعت ۸.۳۰. تازه یادم اومده شب خوبی نداشتم و خیلی درد کشیدم. 

برای ایشان اسموتی توت فرنگی و شاهتوت درست میکنم و برای خودم هم آب هندوانه و طالبی با سیب و هویج و کرفس جدا درست میکنم و میخورم.دوش گرفته ام و کمی خانه را مرتب   میکنم. روتختی را انداخته ام توی ماشین و بیرون توی آفتاب بی رمق آویزان میکنم. روتختی دیگری میاندازم و جا شمعیها روی پا تختی را هم عوض میکنم. ساعت ۱۰.۳۰ شده که میروم خرید خانه. میانه راه یادم می آیدمدارک ایشان جا ماندت و سر ماشین را کج میکنم به سوی خانه و دوباره راه افتاده   به سمت شاپینگ سنتر.

یک تیشرت پس دادنی دازم و از سوپر خیلی خرید؛  الان یادم آمد که تازه چندتا را یادم رفت!!!

برای خودم  میخواستم گل بخرم که یادم رفت؛  احساس گرسنگی دارم و یک لیوان آبمیوه میگیرم با کلی میوه و سبزی هیجان انگیز برای خودم. 

انبه،  شاهتوت، کاهو دو مدل،  موز،  قطره طلا،  انگور،  هندوانه هویج و فلفل دلمه گرفته ام؛  ولی یادم میره که چغندر و کرفس بگیرم. 

کمی برای آفیس ایشان خرید میکنم و برمیگردم خانه و خریدها را جا به جا میکنم و یک لیوان آب هندوانه و طالبی میخورم ومیروم  به آفیس ایشان و خریدهای آنها را هم میدهم.

سال گذشته جمعه ها با دوستی هر هفته میرفتیم و قهوه ای می خوردیم و یک ساعتی کنار هم مینشستیم و اینروزها نیازش را بیشتر حس میکنم. 

وقت دکتر دارم  و یک بی حسی موضعی چند ساعته گرفتم  و کارم انجام شد و برگشتیم خانه. کمی استراحت کردیم  و چای دم میکنم  با میوه و خرما و ارده؛  برای  ایشان کراسان گذاشته ام و شام هم  هنوز درست نکردهام! 

امروز یک ساعت و ۴۵ دقیقه صبح راه رفتم و ۴۵ دقیقه هم شب با ایشان؛  با پدرم حرف زدم. فرشته کوچولو حیاط را به ریخت و دنبال ما میامد که بیایید یک چیزی پیدا کردم و درست بود یک جانور آمده بود توی باغ.

ایشان پیشنهاد داد بر ویم  شام بیرون؛  برایش  سوسیس تخم مرغ درست میکنم و کتلت و پیتزا هم داریم. شام میخوریم و من کارهای  فردا را انجام میدهم تا فردا سبکتر باشد. 


جوری که ما با دیگران  حرف میزنیم و رفتار میکنیم نشاندهنده آن رفتاریست که با خود ما شده. اگر توهین کنیم با توهین پرورش یافتیم و اگر مسخره کنیم مسخره شده ایم؛  اگر با عشق و مهربانی باشد و احترام به خاطر عشق و احترام و مهربانیست که دیده ایم. 


-دیدید فیلم رفتار سفید پوستها را با بردگان آفریقایی؛  لذت میبرید؟  کارشون درسته؟  

-نه خوب بده! نژاد پرستی خیلی بده و کار آدمهای پسته!

-پس همه جا بده؛  هر کی انجام میده پستیه!

-!؟ 

پ.ن. با مهاجرین مهربان باش اگر نمیتوانی آزارشون نده پس؛ شاید یک روز جایی مهاجر شدی!

همیشه مهربان باش باور کن چیزی را از دست نمیدهی. 


نظرات 1 + ارسال نظر
مرد متاهل جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 21:51 http://khaneh1.blogsky.com/

جالب گفتید . موفق باشی.

مرسی؛ شما هم!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد