ناهار دوستانه

روز گرمیه،  کار چندانی ندارم جز شستن لحافها و چیدن شیرینی و درست کردن آب هندوانه و دوش گرفتن. ساعت ۱۱.۳۰ کارهام تمومه و به دوستم زنگ میزنم که ببینم کجا هست که هنوز خانه بود و منتظر دیگری بود تا برسد. خوب منم موهام را خشک میکنم و و آرایش هم  میکنم و برنج  ها را هم را دم میکنم  و کشک بادمجان هم روی حرارت کم گذاشته و همه چیزآماده است.  تازه ابروهام را هم دستی  میکشم. دوستانم نزدیک ۱ میرسند و دور هم میگیم و میخندیم و ناهار را کمی بعد میکشم. خوب فسنجان و میگو پلو را خیلی دوست داشتند و کشک و بادمجان هم خوردند ولی نه زیاد. 

منم بعد از چند روز برنج خوردم و فسنجان و میگو پلو. وقتی برای غیر ایرانیها غذا درست میکنی نمیدونی میخورند آیا دوست دارند یا چی باید درست کرد تا خوششان بیاد که اینها خوششان آمد خوشبختانه. حالا مهمان ایرانی یک خورشت قرمه سبزی بار بگذار همه سرخوشند از بوی قرمه  سبزی. یک سینی شیرینیهای گوناگون اوردند و لباس و تخت و دوتا عروسک برای فرشته کوچولو. 

هوا خیلی گرم بود و رفتیم آنور خانه نشستیم که کمی خنکتر بود. خدا بخواهد پاییز میرسد. 

 نزدیک ۵ رفتند چون یکی مسیرش خیلی  دور بود. صحبتها  پیرامون ترامپ و ایران و......... خلاصه خودمان بود ما که سالهاست خط. اول خبرها هستیم. ما ایرانیها! دوستم میگفت خوبه ایران تو کشورهای اسلامی بمب اتم داشته  باشه و هر کی خواست تکان بخوره یک بمب بندازه سرش؛  خوب هسته البالو نیست که!!!! به هر حال گفتم بدونید یک خارجی هم حق مسلم شما دانست فقط مردمم زیر بار له میشوند؛  زیر بار سیاست بازان و سود جوها.

کار چندانی نداشتم  و کمی مرتب کردم و باغ را آب دادم و ایشان رسید و چای خوردیم با شیرینی خوشمزه تازه  که یکی برای ایشان برده بود آفیسش. یک پیاده روی کوتاه رفتیم حتی آفتاب غروب کرده از گرمای زمین کم نکرده بود. تنم را شستم و لباس خنکی پوشیدم. برای ایشان فسنجان گرم کردم و خودم ماست و خیار خوردم. 

قبل از خواب زیر نور مهتاب ایستادم توی حیاط و دو  تا دستم را رو به آسمان گرفتم و چند بار گفتم من آماده  و پذیرای بهترینها از جانب خدا هستم و سپاسگزارم . حس خوبی بود و چند بار تکرار کردم. 

پ.ن. خدایا سپاسگزارم 

نظرات 1 + ارسال نظر
Maryam سه‌شنبه 13 تیر 1396 ساعت 10:28 http://doshize.blog.ir

سلام
وای ایوا چقدر از پست هات عقبم
خوشحالم که خوب و شادی
منم کشک و بادمجون دوست ندارم ، خوشحالم با خارجی ها وجه اشتراک دارم
دو خط آخرت خیلی حس خوبی بهم داد

سلام عزیزم؛ خدا کنه از روزگار عقب نمونی اینها که فقط خاطره نویسیه.
کشک بادمجان خوبه، دوست ماست
خوشحالم حس خوبی پیدا کردی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد