شرمنده خود

در این دنیا اگر همه چیز فراموش کنی باکی نباشد. تنها یک چیز از یاد مبر. 

تو برای کاری به دنیا آمدی که اگر آن به انجام نرسانی، هیچ کار نکرده‌ای.

از آدمی کاری بر‌آید که آن کار نه از آسمان بر‌آید و نه از زمین و نه از کوه‌ها، اما تو ‌گویی کارهای زیادی از من بر‌آید، این حرف تو به این ‌ماند که شمشیر گرانبهای شاهانه‌ای را ساطور گوشت کنی و گویی آن شمشیر را بیکار نگذاشته‌ام، یا در دیگی زرین شلغم بار کنی یا کارد جواهرنشان به دیوار فرو بری و کدوی شکسته‌ای به آن آویزی. این کار از میخی چوبین نیز بر‌آید. خود را این شیوه ارزان مفروش که بسی گرانبهایی! 


بهانه ‌آوری که من با افعال سودمند روزگار ‌گذرانم. دانش ‌آموزم، فلسفه و فقه و منطق و ستاره‌شناسی و پزشکی ‌خوانم، اما این‌ها همه برای تو است و تو برای آن‌ها نه. اگر نیک بنگری، در‌یابی که اصل تویی و همه این‌ها فرع . تو ندانی چه شگفتی‌ها و چه جهان‌های بیکران در تو موج ‌زند. 

آخر این تن اسبِ توست و این عالم آخور اوست؛ غذای اسب، غذای سوار نباشد.

فیه‌ ما فیه 

مولانا


هر زمان اینرا میخوانم یکجوری شرمنده  خودم میشوم برای جاهایی که پی خاله  زنک بازی رفته ام،  برای داوری و پیش داوری هایی که کرده ام. برای بار بیزاری که در دلم لانه میکرده و برای همه کوتاهی هایی که در زندگی  کرده ام. چرا جاهایی نامهربان بوده ام و جنگیده ام. 


سالهاست یاد گرفته ام همه چیز را خودم به زندگیم میاورم. بنابراین گفتارم را خوب میکنم و در پی آن رفتارم را. 


به سبب گرفتاری زیاد باید یکسری از سوشال مدیا ها را ببندم و این وبلاگ را هم در لیست بسته شدنی هاست. 

حالمان خوب است  امید که حال شما هم خوب باشد.

در پناه خداوند باشید همیشه. 



نظرات 6 + ارسال نظر
لادن شنبه 29 تیر 1398 ساعت 01:06

ایوای عزیز منم میتونم ادرس اینستاگرام شما رو داشته باشم؟

بله لادن جان
Eva.peacefulmind

رافائل یکشنبه 23 تیر 1398 ساعت 11:30 http://raphaeletanha.blogsky.com

موفق باشی. فقط خواستم بگم دلم برات تنگ میشه.

رافائل جان من هم همینطور

[ بدون نام ] چهارشنبه 19 تیر 1398 ساعت 14:20

سلام بر ایوای عزیز
ممنون از پاسختون
الان با این پست بر گمگشتگی من دامن زدید الان چند ساله احساس میکنم این حرف شما رو و مولانا رو.. ولی نمیدونم واقعا چه کاری بر عهده ام هست.. ایا باید به این درو ان در بزنیم.. یا منتظر باشیم

سلام مری جان❤️
من یک پست خواهم نوشت در این باره.
مشتاق و منتظر باش نه مضطرب و منتظر.

رابعه دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 10:24

سلام ایوا جان من خیلی ناراحتم از اینکه وبلاگتون بسته بشه من تازه دارم با حرفای شما خودمو پیدا می کنم یعنی داره حالم خوب میشه کم کم .

سلام رابعه دوست داشتنی، الهی که حالت خوب خوب خوب بشود و همه چیز به خوبی پیش برود همیشه برایت.

نیلپر دوشنبه 17 تیر 1398 ساعت 09:26

سلام امیدوارم سالم و شاد باشید . از تصمیم شما برای بستن وبلاگ غمگین شدم اما فکر کردم اصرار نکنم ، صلاح مملکت خویش خسروان دانند . امیدوارم اینستاگرام در این لیست نباشد و از مطالب و عکس های خوب شما بی نصیب نشویم . در پناه خدا ❤

نیلپر عزیزم شما هم شاد باشی و تندرست. همیشه به من لطف و محبت داری

لادن یکشنبه 16 تیر 1398 ساعت 23:34

سلااااااااااااااااام
خیلی خوشحالم ک پست گذاشتید
یکجورایی اینحا برام مامن امنی شده ک تا انرژیم یکم کم میشه پناه میارم ب اینجا
بیشتر بنویس ایوای عزیز

سلاام لادن گلخوشحالم که اینجا سلام هستی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد